Parkeersensoreninbouwen.nl bouwt parkeersensoren in bij vrijwel alle nieuwe en gebruikte auto's, op kleur gespoten, in Amersfoort en op locatie, voor vaak de helft van de gangbare prijs; vanaf € 200.

home
informatie / sets
keuzehulp
afspraak maken
Foto's van voorbeelden.
F.A.Q. / Veelgestelde vragen
werkwijze bij het inbouwen van parkeersensoren
garantie en voorwaarden
Lees de bevindingen van klanten of plaats zelf een reactie.
obd-diagnose / analyse (1 en 2)
Links en Linkpartners van Parkeersensoreninbouwen.nl.
Nieuws van specialist Parkeersensoreninbouwen.nl
contact
Verkoop van losse sets en onderdelen.

 

Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Facebook. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Twitter. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Google Plus. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op LinkedIn.
Zie video's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Youtube.
Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Pinterest. Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Picasa. Zie advertenties van Parkeersensoreninbouwen.nl op Marktplaats.

Lees of schrijf een review over Parkeersensoreninbouwen.nl op Yelp English version (to make an appointment)

Openingstijden:
(op afspraak)
maandag
9u - 12u
13.30 - 15u
15u - 18u
18u - 21u

dinsdag 9u - 12u
13.30 - 18u
woensdag 9u - 12u
13u - 18u
donderdag 9u - 12u
13.30 - 15u
15u - 18u

18u - 21u
vrijdag 9u - 12u
13u - 18u
zaterdag 9u - 12u
13u - 17u

Scan onze url; Parkeersensoren + inbouwen. Voorkom parkeerschade, vergemakkelijk inparkeren. Vrijwel altijd achteraf mogelijk vanaf 200 euro. In achterbumper en voorbumper. Ook op locatie en losse verkoop. (klik om te vergroten) Bij Parkeersensoreninbouwen.nl kunt u eenvoudig, snel, veilig online betalen met iDeal, via Mollie.

Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant, die gespecialiseerd is in parkeersystemen, zijn CE- (Europa), RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag en is de kwaliteit hoog.
Parkeersets en -onderdelen van PI-nl zijn CE-, RoHS- en E-mark gecertificeerd.

ga naar mobiele site

U kunt bij Parkeersensoreninbouwen.nl met pin betalen.

Spuitwerk dat door onze partner-spuiterij wordt uitgevoerd, valt onder het FOCWA-keurmerk.

Gratis WiFi bij Parkeersensoreninbouwen.nl

Webshop-artikelen worden doorgaans in twee werkdagen bezorgd door DHL.
Webshop-artikelen worden doorgaans
in twee werkdagen bezorgd door DHL.

Parkeersensoreninbouwen.nl: Vraag & antwoord (FAQ) over parkeersensoren, parkeersets, parkeercamera's en inbouwen

Ga direct naar:
Eigen beeldscherm Kleurcode / spuitwerk Dode Hoek Detectie Systeem
Andere dingen inbouwen Inbouwen op locatie Rekenvoorbeeld
Bumper niet kunststof Meer of minder dan 12 volt Zelf inbouwen mislukt
Camper / kleine vrachtauto Merk sets Belgische klanten
Canbus-systeem Onzichtbare parkeerstrip Spiegeldisplay (de)monteren
Garantie Openingstijden Te laat komen
Geen display, wel geluid Oud systeem vervangen Trekhaak
Goedkoper dan dealer Piepgeluid zachter Type sensoren
Hoe lang duurt inbouwen Pinnen Van 2 naar 4 sensoren
Inbouwen over een uur Platte (OEM)sensoren Vooraf bekijken
Kan het bij elke auto Prijzen parkeersets Voorbumper
Kan mijn auto ook Regen op sensoren Waarom niet dealer of garage
Ik heb geen binnenspiegel Beeldinstellingen display Hoe sluit ik de electra aan

 

De drie meest gestelde vragen (via e-mail en telefoon) zijn:
- Kunnen er ook parkeersensoren in míjn auto?
- Wat kost het?
- Kan het ook aangesloten worden op mijn eigen scherm?

Antwoorden op die en meer vragen vindt u hieronder in 'Vraag & Antwoord', maar bijv. ook bij Informatie, Afspraak maken, Keuzehulp en andere pagina's op de site van Parkeersensoreninbouwen.nl.

   
? Wanneer kan er ingebouwd worden? (openingstijden)
! Wanneer kan er ingebouwd worden?Inbouwen kan
- maandag t/m vrijdag; 9.00u en 13.00u/13.30u.
- zaterdag; 9.00u en 13.00u starten.

- ook 's avonds inbouwen (beperkt) mogelijk.
- andere starttijden mogelijk in overleg.
- voor zaterdagen is soms enige wachttijd, inbouwen op de andere dagen kan meestal op korte termijn.
- bij PI-nl in Putten, maar ook op locatie.
   
? Ik heb een eigen (beeld)scherm in mijn auto, kan daar een parkeerset op aangesloten worden?
!

Ik heb al een (navigatie- of infotainment-) scherm in mijn auto, kan set D/F daar op?Stel dat u in uw auto een RNS 510-scherm of ander video-beeldscherm of lcd-display in de middenconsole of elders heeft, of een los beeldscherm, kan een parkeerset van PI-nl daar dan op aangesloten worden?

Dat kan meestal wel, maar er zijn 3 voorwaarden:

a) U dient zelf (of samen met PI-nl) de achterkant van uw scherm BEREIKBAAR te maken, door u vooraf op de hoogte te stellen hoe uw scherm losgemaakt moet worden. Dat is met fabrieksschermen soms lastig, omdat zo'n scherm meestal goed 'beschermd' en op een specifieke manier gemonteerd zit, hetgeen de reden is dat wij niet zomaar uw middenconsole met kans op beschadigingen uit elkaar willen halen. Wanneer u bij PI-nl aankomt met een losgekoppeld scherm, dan kunnen wij direct de videokabel van de set er aan monteren. Als dat niet het geval is, dan testen wij de set op een losse spiegeldisplay en leggen wij alleen de videokabel 'naar uw scherm', zoals ook op het Afspraak-formulier staat.

b) Besef dat aansluiten op uw eigen scherm alleen kan met sets die ook een camera hebben (set D / F / I), omdat die via de beeldkabel alle info naar het scherm sturen. Op sets die alleen sensoren en een display of pieper hebben (set A, B, C, E, H) kan dit namelijk niet, omdat die dus hun eigen weergave hebben.

Noodzakelijk is a) dat op uw scherm een 'tulp-stekker'-ingang (= 'video input') zit, waar de gele tulp-stekker van de set op aangesloten wordt. En b) dat u zelf die ingang bereikbaar maakt, door het scherm vooraf los of toegankelijk te maken.c) Onderzoek vooraf (handmatig of via internet) of uw scherm een 'tulp-stekker'-ingang (= 'video input' / video in / camera in) heeft, waar de gele tulp-stekker van de set op aangesloten wordt. Zit er geen tulp-stekker-ingang? Kijk dan of u voor uw scherm-ingang een verloopstekkertje* nodig heeft, welke vaak online wel te koop zijn.

U kunt dus een set D, F, of I laten monteren. Op uw beeldscherm krijgt u -net als bij de spiegeldisplay- het beeld naar achteren te zien, plus de afstand tot een object. De montage van de set is verder identiek aan de set waarbij u de spiegeldisplay zou gebruiken.

Tot slot nog dit: als u in de webshop een set D/F/I bestelt zonder spiegeldisplay, ontvangt u € 10 korting!

Nogmaals voor de duidelijkheid: sets D/F/I met camera kunnen wel aangesloten worden op een beeldscherm, de overige sets niet!

* = Verloopstekker, bijvoorbeeld van 'optical' ('optisch') naar 'tulp':
van 'optical' ('optisch') naar 'tulp'

 

 

? Wat kost het? (prijzen)
! Kunt u een rekenvoorbeeld geven?Uitgebreide informatie vindt u op de Informatie-pagina.
Samengevat:
- set E (geen display, alleen pieper): € 189 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set A (met led-display): € 200 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set B (met lcd-display): € 200 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set C (met spiegel-display): € 200 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set D (met spiegel-display en camera): € 300 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set F (met spiegel-display en kentekenplaatcamera): € 300 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set G (met draadloze display): € 210 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set H (oem-sensoren en display): € 300 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- set I (oem-sensoren, camera, spiegel-display): € 400 incl. inbouw, met zwarte sensoren
- sensoren spuiten in antraciet ('ongespoten bumperkleur'): € 10 totaal
- sensoren spuiten op kleurcode: sets v.a. € 70
- canbus-omleiding / omvormer-set: € 30 of € 40 (zie uitleg verderop op deze pagina)
- meerprijs camper en (kleine) vrachtauto: € 90
   
? Hoe lang duurt het inbouwen?
! Voor het inbouwen reserveren wij standaard 2,5 uur.Voor het inbouwen reserveren wij standaard ruim 2 uur voor set A, B, C en E, 2,5 uur voor set D en F, 3 uur voor set H en I. De werkelijke duur is afhankelijk van hoe 'toegankelijk' uw auto is in de gedeelten waar we moeten werken. Doorgaans kost het bij auto's met een achteruitrijlicht in het chassis of in de kofferklep zo'n twee uur, terwijl het bij auto's met het achteruitrijlicht in de vijfde deur ietsje langer kan duren. De tijdsduur is niet van invloed op de totaalprijs, aangezien die vast staat, tenzij uw auto een uur of meer extra inbouwtijd dan standaard vraagt. Wanneer uw auto een canbus-systeem heeft, wat inbouw van een stroomomvormer-set (€ 30 of € 40) of een relais-set (€ 30) noodzakelijk maakt, dan wordt de inbouwtijd iets langer. Meer info over canbus: zie onderaan bij deze vragenlijst.
   
? Waarom moet ik de kleurcode doorgeven?
!

Indien gewenst worden vooraf worden de parkeersensoren en eventueel de camera op kleur gespoten door de FOCWA-spuiterij waarmee wij samenwerken. Sensoren die u bij Parkeersensoreninbouwen.nl op kleur(code) wilt laten spuiten, worden niet -zoals bij sommige concullega's- met een spuitbusje gespoten om de prijs laag te houden, maar worden door een lokale, ervaren Focwa-spuiterij gespoten, waardoor het spuitwerk gegarandeerd perfect is. Het spuitwerk (kleurlak, plus blanke lak, plus arbeid, incl. garantie) kost normaliter € 70 per sensoren-set, € 85 voor sensoren-sets met een bumpercamera, € 40 voor een DHDS-sensoren-set.

Waar vindt u de kleurcode? De kleurcode zit meestal op een plaatje of sticker in de kofferbak of bij het reservewiel, of onder de motorkap, of in de b-stijl (deuropening), of heel soms in het instructieboekje. Zo niet, bel dan uw kenteken even door naar een merkdealer, die heeft het ook in de computer staan.

Sensoren worden gespoten met meestal twee laagjes kleurlak en een laagje blanke lak. Houd er rekening mee dat er bij spuiten -volgens de fabrikant- in theorie altijd een paar procent kleurafwijking kan zijn, veroorzaakt door het type ondergrond (kunststof of staal), de kleur ondergrond (zwart, grijs, wit), de verkleuring van uw eigen lak, en andere factoren.

Wanneer u spuitwerk te duur vindt, maar toch de sensoren enigszins in de kleur van uw auto wilt hebben, kunt u er ook voor kiezen om 'standaard witte, rode, of zilveren sensoren' à € 20 meerprijs te nemen.

Houd er rekening mee dat wanneer uw sensoren door onze spuiterij-partner op kleur worden gespoten, het drie tot vier dagen duurt voordat wij kunnen inbouwen.

   
? Kan het bij elke auto, of zijn er ook auto's waar jullie niet kunnen of willen monteren?
! Onze 'after-market'-parkeersensoren kunnen in principe bij alle alle auto's worden ingebouwd. Wij hebben een groot archief met inbouwgegevens van vele auto's, welke we tesamen met andere online informatie wij altijd vantevoren raadplegen, als voorbereiding op het inbouwen. Mocht het desondanks toch voorkomen dat terplekke wordt vastgesteld dat bij uw auto niet kan worden ingebouwd, dan wordt uit coulance een deel van uw reiskosten vergoed. Bij auto's waarbij een stalen bumper(constructie) direct aan de binnenkant tegen de kunststof bumper zit, kunnen wij de kunststof bumper demonteren, en openingen voor de sensoren in de stalen bumper slijpen, waarna alsnog sensoren in de bumper kunnen worden geplaatst.
   
? Is een trekhaak van invloed op de parkeersensoren?
! Mijn auto heeft een trekhaak, is dat een probleem?Nee. Een sensor zendt 'konisch' uit en kan relatief dicht bij een trekhaak gemonteerd worden (tot +/- 12 cm ernaast), zonder dat de sensor daar 'last' van heeft. Laat u dus niet iets anders wijsmaken, of een afneembare trekhaak aansmeren, want dat is m.b.t. de sensoren niet nodig. N.B. De enige reden waarom wij bij het afspraakformuier informeren naar het wel of niet hebben van een trekhaak, is dat bij sommige auto's de trekhaakconstructie het kiezen van de posities van de sensoren en het gemak van het inbouwen soms iets kan beinvloeden; wij kunnen daar dan vooraf rekening mee houden.
   
? Kan ik ook parkeersensoren in de voorbumper laten monteren?
!

Er wordt een kleine ronde aan-/uit-schakelaar gemonteerd in het dashboard of middenconsole (liefst onzichtbaar).Dat kan inderdaad. De werking is uiteraard hetzelfde als bij montage in de achterbumper, maar de inbouw is lastiger. In dit geval wordt de set rechtstreeks aangesloten op de accu of een 12 volt punt van de auto. Er wordt een kleine ronde aan-/uit-button -liefst onzichtbaar- gemonteerd in het dashboard of middenconsole of elders, omdat niet de bedoeling is dat de set continu 'aan' staat. Het inbouwen in de voorbumper is meer inbouwwerk en materiaal en daardoor ook standaard duurder dan inbouwen in de achterbumper. Inbouwen duurt gemiddeld ruim 3 uur.
Let op: als u achter én voor een parkeerset wilt laten inbouwen, realiseer u dan dat u twee aparte sets krijgt; u dient (bijv. m.b.t. de displays) slim te kiezen, bijv. een set D achter en een basis-set voor.

   
? Welk merk parkeersensoren gebruiken jullie? En wat is de kwaliteit?
!

Wij importeren zelf onze sets bij de fabrikant in China. Mede daardoor zijn onze inkoop- en verkoopprijzen laag. De komen feitelijk 'merkloos' bij ons (of bij andere importeurs) binnen.Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant, die gespecialiseerd is in parkeersystemen, zijn CE- (Europa), RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag en is de kwaliteit hoog.

Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant (met parkeersystemen als specialiteit) zijn CE-, RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag. Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant (met parkeersystemen als specialiteit) zijn CE-, RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag.

Deze A-kwaliteit sets komen feitelijk merkloos bij ons binnen. Pas wanneer een tussenleverancier of verkoper ze ontvangt, wordt er vaak door importeurs of verkopers een merk aan gekoppeld, door er een merknaam op te plakken. Het is daarom voor ons onbegrijpelijk dat 'het ene merk' hier soms aanmerkelijk duurder is dan 'het andere merk', terwijl feitelijk dezelfde techniek en materialen worden gebruikt, of kan dat andere 'merk' aan u aantonen dat het kwalitatief beter is? Zo ja, waarom geven ze dan geen lange of levenslange garantie?

In het algemeen is het natuurlijk wel zo, dat in de wandelgangen gezegd wordt dat van alle electronica een paar procent kapot zal gaan of storing zal geven, voordat je dat op basis van de leeftijd mag verwachten. Ook bij ons komt wel eens een auto terug, om een storing of defect op te lossen. Maar daarom geven wij ook levenslange garantie op de producten die wij inbouwen: storing is vervelend, maar kan gebeuren, en dan lossen we het zo snel mogelijk op.

   
? Mijn bumper is niet van kunststof; kan ik toch parkeersensoren krijgen?
! Twijfelt u of het ook in uw bumper kan? Neem even contact met ons op, dan zoeken we het voor u uit.Ja, dat kan. Bij bijvoorbeeld oldtimers of Amerikaanse auto's, met name pickup trucks, zie je nog wel eens een verchroomde achterbumper. Dit is doorgaans een 'sier- of nepbumper', aangezien in de achterkant van de auto zelf dan vaak een echte stootbalk zit, maar het kan ook een verchroomde stalen bumper zijn. Maar ook plaatsing in bijvoorbeeld polyester bumpers is geen enkel probleem. Eigenlijk is montage in elk materiaal waar een fatsoenlijk rond gat in te boren is, mogelijk. Twijfelt u of het ook in uw bumper kan? Neem even contact met ons op, dan zoeken we het voor u uit.
   
? Als ik bij twee auto's laat inbouwen, kan ik dan korting krijgen?
! Nee, dat kan niet. Onze prijs en dus onze marge is al zo laag, dat er (meestal) geen korting meer van af kan.
   
? Hoe kan het dat jullie veel goedkoper zijn dan mijn garage of dealer?
! Wij werken altijd vanuit een 'mobiele unit', een busje of mpv waarin wij alle apparatuur hebben, zowel op locatie als in Amersfoort en hebben dus geen garage of loods met (voor ons) overbodige spullen en personeel.Dat komt omdat wij weinig 'overhead-kosten' hebben. Wij werken vanuit een eigen, professioneel opgezette garage, inclusief heflift voor auto's tot 3500 kg, waarin wij alle benodigde apparatuur hebben. Bij drukte werken wij met personeel op oproepbasis. Daarnaast importeren wij zelf de sensoren en sets, dus zonder tussenpersonen. De overige materialen kopen wij in bij partners en betrouwbare leveranciers. Dat alles houdt de kosten laag én de kwaliteit hoog.
   
? Waarom zou ik voor jullie moeten kiezen en niet voor mijn merkdealer of -garage?
!

Dat is niet zo moeilijk: kunt u een voordeel noemen dan?
Nadelen daarentegen zijn o.a.: de dealer of garage...
- is geen specialist op dit gebied!
- is veel duurder, maar niet beter
- geeft niet meer garantie dan wat wij doen
- monteert vaak slordig en werkt slordig af
- heeft niet dezelfde hoge kwaliteit materiaal
- heeft vaak lange wachttijden
- monteert soms op 'vreemde' wijze, zie de foto's hieronder:

De fabriek of dealer doet het zo:
Specialist PI-nl doet het zo:
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
niet zo...
maar zo!
   
? Ik wil geen display op mijn dashboard, kan dat?
! Ja, dat kan. Wanneer u geen display in het zicht wilt hebben, maar alleen wilt navigeren m.b.v. het geluid van de parkeerhulp, dan gebruiken wij een 'pieper', die wij in de hemelbekleding of achter het dashboard verbergen, zodat u wel het geluid heeft, maar niet het beeld. Vanwege de iets kortere inbouwtijd ontvangt u dan ook nog eens korting! U kiest dan voor 'set E'.
   
? Leveren en monteren jullie ook onzichtbare 'parkeersensor-strips'?
! Dat deden we wel, maar daar zijn wij snel mee gestopt. De kwaliteit van dergelijke sets bleek beduidend lager dan van de andere sets, plus andere nadelen, en wij willen zelf de norm hoog houden en onze klanten ook niet teleurstellen.
   
? Leveren en monteren jullie ook 'platte sensoren' ('OEM-sensoren')?
!

Vanaf maart 2106 gebruikt en levert PI-nl een universele 'platte' (OE2 / OEM) parkeersensor!Ja, vanaf maart 2016 gebruikt en levert Parkeersensoreninbouwen.nl ook een universele 'platte' OEM-parkeersensor! Standaard bouwen wij een 'dunne' sensor in, maar op verzoek kan tegen een meerprijs, én indien toepasbaar op uw auto, voor de 'platte' sensor gekozen worden.
Een klein meerprijs wordt berekend, omdat wij deze platte sensoren apart inkopen en de set duurder is dan een set met standaard sensoren. De platte sensoren worden geleverd met een (verlengbare) kabel van 2,5 meter. De inbouwdiepte is variabel, omdat de bevestigingsring en de sensor-kop middels schroefdraad instelbaar zijn. Het resultaat is dat de ingebouwde sensoren en het geheel er uit ziet, zoals het ook 'bij de fabriek' van de autofabrikant gedaan wordt.

Kunnen OEM-sensoren ook op úw auto gemonteerd worden? Dat kan...
- bij 99% van alle auto's
- sowieso als uw auto vanuit de fabriek ook met OEM-sensoren geleverd kan worden
- als uw bumper probleemloos verwijderd kan worden
- als op de plek waar de boorgaten komen niet meer dan 1 of 2 mm plamuur (schadeherstel) is toegepast.

   
? Hebben de sensoren last van regen? En zien ze alle objecten? En tot hoe ver?
!

'vlakke sensoren' (officieel OEM-sensoren genoemd)Wij kunnen niet voor sensoren van andere fabrikanten spreken, maar de sensoren die wij gebruiken hebben zeker geen 'last' van regen. Het lijkt ook niet goed als ze daar wel last van zouden hebben. De 'regel' is, dat alleen wanneer er tussen de opening van de buitenring en de sensor zelf materiaal zou zitten, waar de sensor op zou kunnen 'reflecteren' (zoals zilverfolie, metaal, metallic verf), dat de sensor dan denkt dat er 'op afstand nul' iets te zien is. Zit er in de opening wat organisch materiaal, zoals water, zand, vliegje, stof, dan zou de sensor daar niet op moeten uitslaan.
U kunt zelf ook testen of uw sensor nog goed is; ga met een bijna vlakke hand naar de sensor toe, totdat u de vaste toon hoort. Leg vervolgens de hand op de sensor: de pieptoon moet dan uit gaan. Een goede sensor zet zichzelf namelijk uit wanneer je er een hand op legt; een kapotte of verstopt zittende sensor blijft piepen.

Op de vraag 'wat zien sensoren wel en wat niet' kunnen wij antwoorden, dat sensoren die volgens de ideale richtlijnen zijn gemonteerd, maximaal 2,5 meter naar achteren en maximaal zo'n 2 meter breed kunnen kijken. Gespoten sensoren kunnen soms een fractie minder ver kijken. Het minimale blikveld moet toch op zo'n (officieel 0,7 meter tot) 1,5 meter ver en 1,4 meter breed liggen. Het spreekt voor zich dat een sensor, die een signaal uitzendt en de 'echo' ontvangt, een vlak voorwerp, zoals een muur, mogelijk sneller 'ziet' dan een voorwerp met grillige vormen. Het is bekend dat sensoren soms op bijvoorbeeld gaashekken, heesters of struiken die wat open zijn iets minder snel het object kunnen vaststellen, terwijl een niet-vlakke bodem zoals grind soms juist een iets 'te snelle' reactie teweeg brengt.

   
? Hebben jullie ervaring met een Renault Megane 1.6 RXE uit 2008?
! Wij hebben wel ruim 10 jaar ervaring met het inbouwen van sensoren, dat technisch gezien natuurlijk bij elke auto hetzelfde principe is.Een dergelijke vraag wordt regelmatig gesteld. Maar... heeft u enig idee hoeveel modellen personenauto's er in Nederland zijn? Er zijn ruim 800 modellen in de handel! Uiteraard hebben wij bij lange na geen ervaring met zo veel verschillende auto's, maar dat is ook niet belangrijk: wij hebben zeer veel ervaring met het inbouwen van sensoren, dat technisch gezien natuurlijk bij elke auto hetzelfde principe is. En Parkeersensoreninbouwen.nl is het enige bedrijf dat dit fulltime doet en alleen in dit onderwerp gespecialiseerd is!
   
? Kan ik bij het afrekenen pinnen?
! U dient het totaalbedrag terplekke contant te voldoen.Ja, dat kan, wij hebben een pin-betaalautomaat. Betalen daarmee is vanaf € 189 kosteloos. Ook kunt u het bedrag terplekke contant voldoen. Vooruitbetalen kan ook (in overleg). Terplekke betalen via telebankieren met uw eigen telefoon kan ook.
   
? Kunnen jullie ook inbouwen op locatie?
!

Vanaf september 2018 is het mogelijk om ook bij privé-klanten thuis of op een specifieke locatie een parkeerset in te laten bouwen van en door Parkeersensoreninbouwen.nl.

Hier is wel een aantal voorwaarden aan verbonden:
Inbouwen op locatie kan...
- alleen op zaterdagen.
- als u een droge inbouwplek (eigen garage, carport, hal, bedrijfsruimte) heeft.
- zolang de weersomstandigheden het toelaten (indien van toepassing).
- als er binnen 15 meter een 230-volt stroompunt aanwezig is.
- als de inbouwlocatie niet verder dan zo'n 100 km van Putten (3881AG) is.

Inbouwen op locatie is niet goedkoop. De kosten bedragen € 1,21 per km, heen plus terug. Hierin zijn de brandstofkosten, de autokosten, en met name de reisduur begrepen. Rekenvoorbeeld: Stel dat u in Zwolle woont en de afstand van PI-nl in Putten (3881AG) tot aan uw inbouwlocatie is 50 km, dan zijn de reiskosten dus € 121 incl. btw. Positief punt: zelfs met de reiskosten erbij is inbouwen door PI-nl in de regel nog altijd veel goedkoper dan inbouwen bij een locale dealer of garage!

Indien uw inbouwplek een 'open' en/of onverwarmde plek is, zoals een carport of garage, dan is inbouwen mogelijk zolang het niet stormt, sneeuwt, of kouder is dan 5 graden Celsius. PI-nl behoudt zich het recht voor om tot op de ochtend van de inbouwdatum bij slechte weersomstandigheden de inbouwafspraak uit te stellen en in overleg een nieuwe datum af te spreken.

Indien u op locatie wilt laten inbouwen, dan kunt u dat op het Afspraak-formulier aanvinken.

   
? Waarom is er een meerprijs voor campers en (kleine) vrachtauto's?
!

Campers waarbij kastjes en andere delen ingebouwd zijn, zijn vaak veel moeilijker dan personenauto's, of zelf praktisch onmogelijk om van binnenuit bij in te bouwen. Het kost veel meer moeite en tijd om een route te vinden om de bedrading aan te leggen. Vaak gaat de bekabeling deels door de auto heen, maar ook deels (of geheel) onder de auto door, bijvoorbeeld langs de chassisbalk, waar vaak de originele kabels vaak ook lopen. Ook hebben we vaak extra bekabeling nodig, voor display en/of sensoren, welke apart wordt berekend, maar gelukkig vaak maar een paar euro extra kost.
Standaard rekenen we bij campers en (kleine) vrachtauto's een meerprijs, er van uitgaande dat de inbouw minimaal anderhalf uur langer duurt dan bij een peronenauto, dus ruim vier uur inbouwtijd i.p.v. twee en half uur. Indien het inbouwen echter toch in 2,5 uur blijkt te kunnen, wordt er uiteraard geen meerprijs berekend. Bij (kleine) vrachtauto's wordt de control-unit soms voorin geplaatst, waardoor in ieder geval langere of extra sensor- en stroomkabels aangelegd moeten worden, hetgeen ook meer tijd kost. Ook hier gaat dat normaliter onder de auto door. Wij gebruiken hierbij doorgaans extra dik ommantelde stroomkabels.

Tot slot: de ingang van onze garage is 2,6 m hoog en 2,8 m breed. Indien uw camper of kleine vrachtauto hierdoor niet naar binnen kan, zullen wij vóór de garage inbouwen. Hierbij zijn wij dan wel afhankelijk van de weersomstandigheden. Bij regen kan de werkplek deels overdekt worden, maar bij de combinatie van regen en harde wind, of bij winterse omstandigheden met sneeuw en/of kou, kunnen wij niet buiten werken en moet wellicht een gemaakte afspraak uitgesteld worden.

   
? Kan ik vooraf een werkende set komen bekijken?
! klik voor meer infoJa, dat kan. Alle sets zijn op voorraad. Daarnaast hebben wij een 'display' (demo-bord; zie foto) én uiteraard heeft onze bedrijfsauto in Putten zelf ook sensoren. Als u even mailt, dan kunt u daarna op afspraak even langskomen om de modellen werkend te zien.
   
? Is het belangrijk om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn?
! Is het belangrijk om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn?Jazeker. PI-nl werkt met strakke tijdschema's. Een afspraak annuleren kan altijd op de dag dat u ook online de afspraak heeft gemaakt. Maar let op: uitstellen of annuleren kost geld! Bij uitstel of annulering korter dan een werkdag of 24 uur voor uw afspraak, of laat u (per ongeluk of bewust) een afspraak voorbij gaan zonder iets van zich te laten horen, dan worden kosten in rekening gebracht. U betaalt dan maximaal twee uur arbeidsloon (€ 120 incl. btw, plus evt. bijkomende kosten van spuitwerk en materiaal), die PI-nl anders elders had kunnen verdienen. Onthoud dat u vooraf hier ook mee akkoord bent gegaan, via de Alg.Vwd. van uw aanvraag en het contract.
   
? Zijn er meerdere typen sensoren?
! Waarom leveren jullie twee typen sensoren?Sinds 2013 levert Parkeersensoreninbouwen.nl standaard alle sets met de 'dunne' (zwarte) sensoren. De 'dikke' sensoren zijn nog -tegen kortingsprijs!- te koop via onze webshop. Ook levert PI-nl vanaf maart 2016 'platte' OEM-sensoren, die van binnenuit vlak in de bumper gemonteerd worden.
   
? Bouwen jullie ook in voor Belgische klanten?
! Natuurlijk, dat is voor ons geen enkel verschil. Inbouwen op locatie in België doen wij niet, maar klanten uit België mogen uiteraard naar Putten komen met hun auto, om daar sensoren in te laten bouwen. Getuige het feit dat er regelmatig Belgische klanten naar PI-nl in Putten komen, loont dat zeker de moeite!
   
? Vervangen jullie ook ingebouwde systemen?
! ...meestal mogelijk om een bijvoorbeeld niet goed functionerend systeem geheel of gedeeltelijk te vervangen met onze spullen.Soms is het mogelijk om bijvoorbeeld een niet goed functionerend universeel systeem geheel of gedeeltelijk te vervangen met onze spullen. Met ingebouwd 'fabrieks-materiaal' kunnen wij echter meestal weinig doen, dat is merk-specifiek. Voor de totaalprijs gaan wij dan uit van een 'normale' inbouw van een set, maar als blijkt dat de inbouw sneller gaat dan gemiddeld, ontvangt u korting op de totaalprijs.
   
? Ik heb in de voorbumper 2 fabriekssensoren: kan ik daar 4 sensoren van maken?
! Ik heb in de voorbumper 2 fabriekssensoren: kan ik daar 4 sensoren van maken?Ja, dat kan. Wij kunnen niet een bestaand fabriekssysteem met 2 sensoren 'uitbreiden' naar 4 sensoren, maar wat we (normaal gesproken) wel kunnen doen, is de twee fabriekssensoren verwijderen en daarvoor in de plaats een systeem van onszelf met vier sensoren (en display enz.) plaatsen. Informeer vooraf wel zelf even bij de dealer of het fabriekssysteem in de auto dan nog 'uitgezet' dient te worden of niet.
   
? Hoe monteer ik zelf een spiegeldisplay?
! Hoe monteer ik zelf een spiegel(set)? De spiegel van set C (en D/F/I) heeft aan de achterzijde vier 'voetjes', waarvan de bovenste of onderste twee kunnen schuiven, zodat ze een hoogte kunnen overbruggen van maximaal 7 cm. Hier volgen enkele tips voor de montage:
a) Zet bij spiegel C het volume-schuifje op de middelste stand, want de hoogste stand is meestal hinderlijk hard. b) Richt de eigen spiegel schuin omlaag, duw de twee beweegbare voetjes van de nieuwe spiegel tegen/op de rand en houd die daar stevig vast; schuif/rek vervolgens de nieuwe spiegel langzaam en voorzichtig uit, zodat de andere twee voetjes ook over de eigen spiegel vallen. c) Druk niet op het glas van de spiegeldisplay, houd deze altijd aan zijn behuizing vast. d) Houd de originele en de nieuwe spiegel samen vast, als u de stand van de spiegel wilt veranderen.
   
? Mijn auto heeft een canbus-systeem, maakt dat wat uit?
!

Mijn auto heeft een canbus-systeem, maakt dat wat uit?Soms niet, meestal wel. Een canbus-systeem is een systeem, dat o.a. het functioneren van electrisch aangestuurde apparatuur en systemen in de auto controleert, bijv. voor het opsporen van een doorgebrand lampje, of een openstaande deur of klep, hetgeen dan op uw dashboard getoond wordt. Doet het systeem dit alleen d.m.v. een meting naar de weerstand, dan is er niets aan de hand. Heeft u een geavanceerd systeem dat een zelftest uitvoert d.m.v. het uitstoten van een 'pulse', dan zal de control-unit van de parkeersensoren dit opvatten als een schommeling in de spanning, en dit weergeven in de vorm van een code als 'mogelijke (stroom)storing in het systeem'. Ook kan bij een camera-set het beeld strepen vertonen. Wanneer een van beide optreedt, dient u direct in te grijpen!

4-pins relais i.v.m. pulserend canbus-systeemWanneer er een overbelasting is, met 13,4 volt of meer met een draaiende motor, dan kan dit aangepakt worden, door de toevoeging van een maxi-omvormer (1,2 Amp, € 40 incl. montage) of een mini-omvormer (0,5 Amp, € 30 incl. montage). Een omvormer kan direct op de +/- draad van de stroomtoevoer worden geplaatst. Als alternatief kan soms een relais-set tussen de +/- draad van de stroomtoevoer geplaatst, maar deze dient daarnaast ook aangesloten worden op een punt in de auto, dat gegarandeerd 12 volt levert. Let er op dat als uw parkeerlicht meer dan 12 volt levert, andere stroompunten (zoals een sigarettenaanstekerpunt) ook meer dan 12 volt leveren, waardoor een relais-set dus zinloos is (en een omvormer noodzakelijk is).

Houd er ook rekening mee, dat als er een canbus-systeem in de auto zit, de stroomdraden die niet op canbus zijn aangesloten -zoals een sigaretten-aansteker- soms 14 volt of meer i.p.v. 12 volt leveren, en wij dan een stroomomvormer (dc-dc-converter, € 40 inclusief inbouw) moeten toepassen.Het canbus-systeem wordt veel toegepast in Duitse auto's, en in de meest luxe uitvoering van auto's sinds +/- 2010. In 99% van alle gevallen wordt een pulserende canbus-systeem ter plekke ontdekt, maar het is in theorie mogelijk dat de 'pulse' pas later wordt opgemerkt of plaatsvindt, waardoor u het alsnog achteraf (doorberekend) moet laten verhelpen.

Zie ook info-aansluitschemas-electra.

   
? Hoeveel garantie heb ik?
! Levenslange garantie bij Parkeersensoreninbouwen.nl!PI-nl maakt een onderscheid tussen fabrieksfouten enerzijds en schade of slijtage anderszijds. Bij (door PI-nl ingebouwde) sets is sprake van onderdelen die zich volledig in de auto bevinden (zoals control-unit, bedrading, display, pieper, relais-set, omvormer, timer-switch e.d.) en onderdelen die 'van buitenaf of van onderaf bereikbaar zijn' (zoals sensoren, sensor-bekabeling, camera, camera-bekabeling e.d.). Voor alle door PI-nl ingebouwde onderdelen die zich 'in' de auto bevinden geldt (sinds zomer 2013) een LEVENSLANGE GARANTIE, mits sprake is van een fabrieksfout en dus aantoonbaar niet defect geraakt door toedoen van de contractant of een derde partij. Op alle door PI-ingebouwde onderdelen die zich 'buiten' de auto bevinden geldt een garantie van drie jaar, mits sprake is van een fabrieksfout en dus aantoonbaar niet defect geraakt door toedoen van de contractant of een derde partij, omdat deze o.a. aan slijtage of invloeden van buitenaf onderhevig kunnen zijn en niet levenslang gegarandeerd kunnen worden. Indien bij een defect uw zaak onder de levenslange garantie valt, kunt u ook aanspraak maken op de reiskostenvergoeding, zoals deze hier omschreven is; anders niet.
Bij zelf ingebouwde sets of onderdelen daarvan zal per geval bekeken en door de klant aangetoond moeten worden dat het om een fabrieksfout gaat. De klant moet dus aantonen dat het defect niet is ontstaan door zijn of andermans montage, of door toedoen van de auto zelf, of door verwijtbaar of ondeskundig gebruik ervan, maar dat het defect vanzelf is ontstaan. Het melden van "hij ging ineens kapot", bij een los verkochte en zelf ingebouwde set, is dus niet voldoende om aanspraak op garantie te kunnen maken, dan spreken we van 'pech'.Bij defecten die in het systeem zelf zijn ontstaan en aantoonbaar niet door u of door derden zijn veroorzaakt, worden deze gratis verholpen en defecte onderdelen worden gratis vervangen c.q. aangeleverd.
Wanneer u om welke reden dan ook een door PI-nl ingebouwde set door PI-nl, of naar uw keuze met PI-nl's toestemming voor eigen rekening door een andere partij wilt laten verwijderen, ontvangt u alleen het verkoopbedrag van de set (exclusief kosten arbeid, overige gebruikte materialen, spuitlak en -werk) terug; doorboorde bumpers of andere structurele wijzigingen aan de auto worden niet hersteld op kosten van PI-nl. Bij montage in de voorbumper, met gebruikmaking van de standaard aan-/uit-button, wordt geen garantie op de control-unit gegeven, maar met gebruikmaking van de timer-switch wel. Op losse camerasets en haaienvin-antennes geldt de fabrieksgarantie op systeemfouten, welke doorgaans 1 of 2 jaar is.
Let op: andere leveranciers of inbouwers zeggen soms ook 'A-kwaliteit' te leveren, maar als dat echt zo is, waarom geven ze dan geen levenslange garantie, zoals wij?
   
? Kunt u een rekenvoorbeeld voor voorbumper én achterbumper geven?
! Kunt u een rekenvoorbeeld geven?

Rekenvoorbeeld 1: > goedkoopste
Bijvoorbeeld een set E (met pieper) voor achteruit rijden tesamen met een basis-set (met display of zoemer) voor vooruit rijden. De sets/displays zijn niet te combineren. De kostenopbouw ziet er dan zo uit:
- Een set E in de achterbumper is € 189, met sensoren in kleurcode is € 259.
- Een basis-set in de voorbumper is € 280, met sensoren in kleurcode is € 350.
- Blijkt u een pulserend canbus-systeem of meer dan 13,4 volt te hebben? Tel er dan nog € 30 of € 40 bij op.
- Doorgaans bent u dus bij achter én voor inbouwen tesamen € 469 (tot max. € 649) kwijt.

- LET OP: inbouwen voor en achter tesamen duurt ruim 5 uur.

Rekenvoorbeeld 2: > voordelige keuze
Bijvoorbeeld een set A, B, C (met display) voor achteruit rijden tesamen met een basis-set (met display of zoemer) voor vooruit rijden. De sets/displays zijn niet te combineren. De kostenopbouw ziet er dan zo uit:
- Een set A, B, C in de achterbumper is € 200, met sensoren in kleurcode is € 270.
- Een basis-set in de voorbumper is € 280, met sensoren in kleurcode is € 350.
- Blijkt u een pulserend canbus-systeem of meer dan 13,4 volt te hebben? Tel er dan nog € 30 of € 40 bij op.
- Doorgaans bent u dus bij achter én voor inbouwen tesamen € 480 (tot max. € 660) kwijt.

- LET OP: inbouwen voor en achter tesamen duurt ruim 5 uur.

Rekenvoorbeeld 3: > goedkoopste incl. camera
Bijvoorbeeld een set D (sensoren + camera) voor achteruit rijden tesamen met een basis-set (met display of zoemer) voor vooruit rijden. De sets/displays zijn niet te combineren. De kostenopbouw ziet er dan zo uit:
- Een set D in de achterbumper is € 300, met sensoren en camera in kleurcode is € 385.
- Een basis-set in de voorbumper is € 280, met sensoren en camera in kleurcode is € 365.
- Blijkt u een pulserend canbus-systeem of meer dan 13,4 volt te hebben? Tel er dan nog € 30 of € 40 bij op.
- Doorgaans bent u dus bij achter én voor inbouwen tesamen € 580 (tot max. € 790) kwijt.

- LET OP: inbouwen voor en achter tesamen duurt ruim 5,5 uur.

Rekenvoorbeeld 4: > OEM-sensoren achter en voor
Bijvoorbeeld een set H (oem-sensoren + display of pieper) voor achteruit rijden tesamen met een OEM-set (oem-sensoren + display of zoemer) voor vooruit rijden. De sets/displays zijn niet te combineren. De kostenopbouw ziet er dan zo uit:
- Een set H in de achterbumper is € 300, met sensoren in kleurcode is € 370.
- Een oem-set in de voorbumper is € 330, met sensoren in kleurcode is € 400.
- Blijkt u een pulserend canbus-systeem of meer dan 13,4 volt te hebben? Tel er dan nog € 30 of € 40 bij op.
- Doorgaans bent u dus bij achter én voor inbouwen tesamen € 630 (tot max. € 770) kwijt.
- LET OP: inbouwen voor en achter tesamen duurt ruim 6,5 uur.
- LET OP: camera (achter) erbij? Kies dan achter voor een set I achter, meerprijs € 100.

 

LET OP: inbouwen voor en achter tesamen duurt zo'n 6 tot 7 uur. Uw auto dient dus een gehele dag (twee dagdelen) bij PI-nl te staan.

Heeft u een ongespoten bumper? Let op, die is meestal antraciet, niet zwart! Wij kunnen de sensoren ook 'in ongespoten bumperkleur' spuiten (€ 10); dit kunt u ook nog terplekke beslissen of u dat wilt.

Uiteraard kunt u elke gewenste set kiezen.

   
? Bouwen jullie ook andere dingen in?
!

Sinds 2014 bouwt PI-nl ook een aantal andere producten in:

 

klik hier voor meer info

Haaienvin-antenne
Vindt u uw afschroefbare staafantenne lelijk
of maakt ie windgeruis? Vervang hem!
De 'vin' valt over de voet van uw antenne.

Vin (zwart of chroom): € 30
Vin meegespoten: € 50*

meer info

Losse binnenspiegel
Heeft u geen binnenspiegel, maar wilt u
toch gebruik maken van een set met
camera en spiegeldisplay? Dan heeft
PI-nl voor u een losse binnenspiegel
met sterke zuignap, om de spiegeldisplay
aan te kunnen bevestigen.

Losse binnenspiegel: € 15

   
  PI-nl is alleen gespecialiseerd in parkeersets. Wij monteren daarom geen carkits, parrots, inbouwschermen, multimedia-sets, tomtom's, radio's, dvd-players, verlichting, auto-onderdelen, of ander eigen materiaal.
   
? Mijn auto levert meer (of minder) dan 12 volt stroom / spanning, werkt het dan ook?
!

dc-dc-converter naar 12 voltSommige auto's leveren minder dan 12 volt spanning (10,5 tot 12), of juist met een draaiende motor meer (13,4 volt of nog hogere pieken, bijvoorbeeld bij een canbus-systeem). Wanneer de spanning te laag is, kan het zijn dat een systeem niet aan gaat. Wanneer de spanning te hoog is, kan het zijn dat een systeem -of een deel daarvan, zoals een spiegeldisplay- zichzelf uit zelfbescherming uitzet, of doorbrandt. Om te zorgen dat uw systeem continu 12 volt toegediend krijgt (bijv. via een relais dat u tussen de set en de auto plaatst), kunt u een 'dc-dc-converter' stroomomvormer gebruiken, die PI-nl verkoopt. Deze kunt u aansluiten rechtstreeks aansluiten op de bewuste + draad (en - draad) met de te lage of hoge spanning, of op de bedrading van een sigarettenaansteker, waarna de converter 12 volt uitgaande stroom zal leveren.

Zie ook info-aansluitschemas-electra.

   
? Kan ik het piepgeluid zachter zetten?
! Bij set A komt het piepgeluid uit de display. Bovenop ziet u een klein gaatje. Het geluid is uit te zetten, door het schuifje naar links te verplaatsen. Het volume van het piepgeluid is echter niet in te stellen. Wanneer u dit zachter wilt hebben, dan kunt u de volgende dingen proberen (op eigen risico): plak een of twee kleine stukjes tape op het gaatje; prop een heel klein stukje stof in het gaatje; druk een druppel kit in het gaatje. In alle gevallen zal het volume dan minder worden of zelfs tot een 'zoemer' reduceren.
Als u een set B heeft, dan is het geluid -middels het schuifje aan de achterzijde- volledig instelbaar.
Als u een set C heeft, dan staat standaard het volume op de middelste stand. Dit vinden de meeste gebruikers de prettigste stand. Het volume kan ook op de hardste stand worden gezet met een knopje dat op de achterzijde van de spiegeldisplay zit, maar dan is het volume zo hard, dat het speakertje na verloop van tijd kapot zou kunnen gaan en dat de meeste gebruikers toch een papieren zakdoekje o.i.d. er tussen doen, om het geluid weer iets te dempen.
Als u een set D of F heeft, dan komt het geluid uit een losse pieper, die in de hemelbekleding zit verstopt, dicht bij uw hoofd. Deze staat op de middelste volume-stand. Hij kan via een schuifje op een (veel) hardere stand worden gezet.
Als u een set E heeft, dan wordt gebruik gemaakt van dezelfde pieper als bij set D en F is beschreven.
   
? Hoe sluit ik de electra aan op de parkeerset? (aansluitschema's)
! Als u zelf uw set parkeersensoren gaat monteren, dan vindt u in de doos een korte handleiding, die laat zien hoe u alles moet aansluiten en monteren. Wanneer dit niet duidelijk genoeg is, of wanneer u tijdens het inbouwen 'problemen' tegenkomt -zoals een pulserend canbus-systeem, of een stroomtoevoer van 14 volt of meer-, dan kunt u op de PI-nl's pagina 'info-aansluitschemas-electra' kijken hoe u alsnog uw set correct kunt monteren.
   
? Hoe pas ik de beeldinstellingen van de spiegeldisplay (set D en F) aan?
! Hoe monteer ik zelf een spiegel(set)? Een stukje hierboven is te lezen hoe u de spiegeldisplay veilig demonteert. Wanneer u dit gedaan heeft, ziet u achterop drie ronde knopjes: de middelste is 'menu', de bovenste en onderste zijn 'plus' en 'min'. Met deze drie knopjes kunt u zaken als helderheid, contrast e.d. instellen. Standaard staat de display vrij licht; via deze knopjes kunt u het beeld naar uw behoefte instellen, waardoor bijvoorbeeld de (witte) getallen beter zichtbaar worden.
   
? Ik heb geen binnenspiegel, kan ik dan toch set C, D of F gebruiken?
!

binnenspiegel met zuignapJa, dat kan. Heeft uw auto, bijvoorbeeld een bedrijfswagen of camper, geen binnenspiegel? Maar wilt u toch een set met een spiegeldisplay gaan gebruiken? Dan kan PI-nl een losse spiegel leveren, met zuignap en zwanenhalsje. Hierop wordt dan de spiegeldisplay geplaatst.

   
? Hoe zit het met kleur en kleurverschil?
!

Hoe zit het met kleur en kleurverschil?In een ander artikel en op andere gerelateerde pagina's is al uitgelegd dat bij op kleurcode gespoten sensoren altijd iets kleurverschil kan ontstaan, maar meestal is dat nihiel.
Waar wel eens op gewezen kan worden, is dat er soms in de aanwezige kleur op de auto al een duidelijk kleurverschil vast te stellen is. Dit heeft meestal te maken met het verschillende materiaal waar op gespoten is, met de kleur van de ondergrond, en met de staat van de lak (denk aan weersinvloeden, lichter worden, doffere lak e.d.).
Op de foto van dit voorbeeld is een nieuwe 2016 Peugeot 208 GTI te zien, met mat-grijze lak. Klik op de kleine foto om een grote foto te zien. Duidelijk is te zien, dat op deze vier aangrenzende delen de kleur er zeer verschillend uit komt!
En hoe maak je dan met een te spuiten sensor vooraf de juiste keuze... Vandaar die opmerking dat er -ondanks dat wij met originele kleurcodes werken- er altijd iets verschil kan zitten in de tint van de lak.

   
? Zelf inbouwen is mislukt of geeft storing. Wat nu?
!

Zelf inbouwen is mislukt of geeft storing. Wat nu?U kunt via de webshop van PI-nl een parkeerset kopen en zelf inbouwen. Als dat lukt is het prima, maar wat doet u als het inbouwen toch niet lukt, of als er bijvoorbeeld 'storing' optreedt, of als u vermoedt dat er iets niet in orde is?
Uiteraard wil PI-nl u helpen, maar bij 'doe-het-zelvers' slechts op beperkte schaal, omdat u er per slot van rekening voor heeft gekozen om zelf in te bouwen en het niet door PI-nl te laten doen. Wanneer u vermoedt dat er aan de set iets niet goed is, dient u aan te tonen dat de set kapot was, voordat u deze ging monteren, wilt u aanspraak maken op de garantie (zie de Alg. Vwd.). Wanneer u heeft ingebouwd, maar er treedt storing op (bijv. een '0.0'-melding, of geen piep-toon, of geen beeld), dan kan PI-nl natuurlijk via telefoon of e-mail niet exact bepalen wat er aan de hand is. Wij zullen dan wel wat suggesties doen, maar u dient het zelf verder op te lossen. Lukt dat niet, dan kunt u altijd alsnog een inbouw-afspraak maken, waarna PI-nl tegen uurtarief de ingebouwde set zal controleren en waar nodig correct zal aansluiten.

   
? Dode Hoek Detectie Systeem
!

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System.Parkeersensoreninbouwen.nl levert en monteert vanaf maart 2018 een Dode Hoek Detectie Systeem / Blind Spot Detection System. Dit systeem maakt gebruik van een dode hoek sensor links en rechts die achter het achterwiel in de zijkant van de bumper gemonteerd wordt. Tijdens inhalen of parkeren kijken de sensoren in de dode hoeken of er een ander voertuig of een object aanwezig is. Let op: het DHDS-is geschikt voor personenauto's en bestelbussen, niet voor campers en vrachtauto's e.a.
> lees meer

   

   

?

!

Meer weten over...

in alfabetische volgorde:
afdekdoppen
afdekdoppen van Parkeersensoreninbouwen.nl
aansluitschema's electra
aansluitschema's electra parkeersensoren
bevestigingsbeugeltjes
bevestigingsbeugeltje van Parkeersensoreninbouwen.nl
control-unit
control-unit van Parkeersensoreninbouwen.nl
display A
display A van Parkeersensoreninbouwen.nl
display B
display B van Parkeersensoreninbouwen.nl
display C
display C van Parkeersensoreninbouwen.nl
draadconnector
connector (zwakstroom draadverbinder) van Parkeersensoreninbouwen.nl
dubbelzijdig tape
ultra-sterk dubbelzijdig tape (met klittenband) van Parkeersensoreninbouwen.nl
gatenboor
gatenboor van Parkeersensoreninbouwen.nl
haaienvin-antenne
haaienvin-antenne van Parkeersensoreninbouwen.nl
kentekenplaatschroef
kentekenplaatschroef met geel kapje
OEM-parkeersensoren
platte OE2- / OEM- parkeersensoren van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeersensoren
losse dunne sensoren van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset A (led)
parkeersysteem / parkeersensoren set A (led) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset B (lcd)
parkeersysteem / parkeersensoren set B (lcd) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset C (spiegeldisplay)
parkeersysteem / parkeersensoren set C (spiegel met led) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset D (camera-spiegel)
parkeersysteem / parkeersensoren set D (sensoren + camera + spiegel) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset E (pieper)
set E
parkeerset F (kentekencamera)
parkeersysteem / parkeersensoren set F (sensoren + kentekenplaatcamera + spiegel) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset G (draadloos)
parkeersysteem / parkeersensoren set G (draadloos) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset H (OEM)
parkeersysteem / parkeersensoren set H (OE2) van Parkeersensoreninbouwen.nlparkeersysteem / parkeersensoren set H (OE2) van Parkeersensoreninbouwen.nl
parkeerset I (OEM + camera)
parkeersysteem / parkeersensoren set I (sensoren + camera + spiegel) van Parkeersensoreninbouwen.nlparkeersysteem / parkeersensoren set H (OE2) van Parkeersensoreninbouwen.nl
plastic klinknagels
plastic klinknagels van Parkeersensoreninbouwen.nl
relais-set
relais-set van Parkeersensoreninbouwen.nl
stroomdraad met stekker
stroomdraad van Parkeersensoreninbouwen.nl
stroomomvormer naar 12 volt
dc-dc-converter naar 12 volt van Parkeersensoreninbouwen.nl
tapse opvulringen
tapse opvulringen van Parkeersensoreninbouwen.nl
tft monitor-scherm
los tft monitor-scherm van Parkeersensoreninbouwen.nl
video-verlengsnoer
video-verlengsnoer van Parkeersensoreninbouwen.nl
video-kabel beschermd
beschermde video-kabel van Parkeersensoreninbouwen.nl
wipschakelaar (button rond)
aan-/uit-schakelaar rond (wipschakelaar) van Parkeersensoreninbouwen.nl
zekering-set
zekering-set van Parkeersensoreninbouwen.nl
   

terug

 

HOME | informatie | keuzehulp | afspraak maken | foto's | FAQ | werkwijze |

garantie & vwd. | recensies | obd | links | nieuws | contact | webshop |

 


355 Automotive: producten en diensten voor de autobranche.

Geen parkeersensoren? Kijk hoe deze meneer parkeert...

  Parkeersensoreninbouwen.nl is een geregistreerde merk- en bedrijfsnaam; 'parkeersensoreninbouwen' en parkeersensoreninbouwen.nl' zijn derhalve termen die gekoppeld zijn aan de merk-, bedrijfs- en websitenaam. Misbruik, zoals ongeoorloofd gebruiken van exact dezelfde terminologie, of terminologie die ogenschijnlijk specifiek voor winstbejag is bedoeld, bijv. in eigen url-, merk-, bedrijfs-, of website-namen, is juridisch gezien onrechtmatig en wordt bestraft.
dochter van
355 Automotive

parkeren zonder
parkeersensoren...