Parkeersensoreninbouwen.nl bouwt parkeersensoren in bij vrijwel alle nieuwe en gebruikte auto's, op kleur gespoten, in Putten (A28), voor vaak de helft van de gangbare prijs; vanaf € 189.

home
informatie / sets
keuzehulp
afspraak maken
Foto's van voorbeelden.
F.A.Q. / Veelgestelde vragen
werkwijze bij het inbouwen van parkeersensoren
garantie en voorwaarden
Lees de bevindingen van klanten of plaats zelf een reactie.
obd-diagnose / analyse (1 en 2)
Links en Linkpartners van Parkeersensoreninbouwen.nl.
Nieuws van specialist Parkeersensoreninbouwen.nl
contact
Verkoop van losse sets en onderdelen.

 

Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Facebook. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Twitter. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Google Plus. Volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op LinkedIn.
Zie video's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Youtube.
Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Pinterest. Zie foto's en volg nieuws en info van Parkeersensoreninbouwen.nl op Picasa. Zie advertenties van Parkeersensoreninbouwen.nl op Marktplaats.

Lees of schrijf een review over Parkeersensoreninbouwen.nl op Yelp English version (to make an appointment)

Scan onze url; Parkeersensoren + inbouwen. Voorkom parkeerschade, vergemakkelijk inparkeren. Vrijwel altijd achteraf mogelijk vanaf 200 euro. In achterbumper en voorbumper. Ook op locatie en losse verkoop. (klik om te vergroten) Bij Parkeersensoreninbouwen.nl kunt u eenvoudig, snel, veilig online betalen met iDeal, via Mollie.

Wij importeren zelf onze sets en onderdelen bij de fabrikant Viracle in China. De materialen van deze electronica-fabrikant, die gespecialiseerd is in parkeersystemen, zijn CE- (Europa), RoHS-, en E-mark gecertificeerd. Mede door onze eigen inkoop zijn onze prijzen laag en is de kwaliteit hoog.
Parkeersets en -onderdelen van PI-nl zijn CE-, RoHS- en E-mark gecertificeerd.

ga naar mobiele site

U kunt bij Parkeersensoreninbouwen.nl met pin betalen.

Spuitwerk dat door onze partner-spuiterij wordt uitgevoerd, valt onder het FOCWA-keurmerk.

Gratis WiFi bij Parkeersensoreninbouwen.nl

Webshop-artikelen worden doorgaans in twee werkdagen bezorgd door DHL.
Webshop-artikelen worden doorgaans
in twee werkdagen bezorgd door DHL.

Parkeersensoreninbouwen.nl: Dode Hoek Detectie Systeem / Dode Hoek Sensor / Blind Spot Detection System

www.dodehoekdetectiesysteem.nl

 

Een parkeerset is op zich prima, maar parkeersensoren zien niet uw dode hoek, het gedeelte tussen het achterwiel en de achterbumper! Bij inhalen of parkeren heeft u dus nog altijd een kans op schade!

Parkeersensoreninbouwen.nl levert en monteert een Dode Hoek Detectie Systeem / Blind Spot Detection System. Dit systeem maakt gebruik van een dode hoek sensor links en rechts, die achter het achterwiel in de zijkant van de bumper gemonteerd wordt. Tijdens inhalen, parkeren, of ingehaald worden kijken de sensoren in de dode hoeken of er een ander voertuig, object, fietser, wandelaar, muurtje, pilaar e.d. aanwezig is.

Ons Dode Hoek Detectie Systeem kan als zelfstandig systeem worden gemonteerd, ook als uw auto al (fabriek of after-market) parkeersensoren heeft!

De sensoren 'slaan alarm' als er iets in de gevarenzone zit, dus (opzettelijk pas) binnen 3,5 meter. Dat is minder ver dan bij 'fabriekssystemen' met 'microwave'-sensors*, die met name gericht zijn op ingehaald worden op snelwegen, hetgeen vreemd is, want daar ontstaan juist zelden schades in de dode hoek! Of kent u iemand die op de snelweg in de dode hoek een aanrijding heeft gehad?

Onze set is er vooral op gericht om schade te voorkomen bij situaties zoals hierboven staan omschreven. Want dat is waar en wanneer de meeste dode hoek schades ontstaan! De set is een goede aanvulling op parkeersensoren en camera's, want daar waar uw ogen, uw spiegels, eventueel uw sensoren en camera een stilstaand of bewegend object niet meer zien, zien de dode hoek sensoren het wel.

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto schade voorkomen)

 

Onze Dode Hoek Detectie Systeem set is er vooral op gericht om schade te voorkomen bij lage snelheden, in situaties zoals hierboven stond omschreven. Want dat is waar en wanneer de meeste dode hoek schades ontstaan! De set is een goede aanvulling op parkeersensoren en camera's, want daar waar die een object niet meer zien, zien de dode hoek sensoren het wel

Voorkom schade in de dode hoek,
bij inhalen of parkeren.

Waar uw ogen en spiegels het niet meer zien, zien de DHDS-sensoren het wel!

 

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto led)
De led-indicatoren worden in de auto gemonteerd, ze zijn niet geschikt om in of op de buitenspiegels te monteren. In de auto kun je de led-indicators onderaan de a-stijl (zie foto) of bovenaan de a-stijl monteren, zodat je het lichtsignaal altijd ziet.

Werking: De DHDS-set is een systeem dat -indien gekoppeld aan een continu 12 volt stroomtoevoer- altijd 'stand-by' is. De dode hoek sensoren meten namelijk altijd of er binnen 3,5 meter van de dode hoek een object is. Als dat niet zo is, dan is het systeem in rust, de led's en pieper zijn dan uit. Wanneer dat wel zo is, dan zullen de led's, wanneer u nog steeds rechtdoor rijdt of stilstaat, gaan knipperen; u weet dan alvast dat er zich iets in de dode hoek bevindt. Wanneer u nu uw knipperlicht (of alarmlichten) aanzet, ten teken dat u van rijstrook of positie gaat veranderen, zal ook de pieper gaan piepen, ten teken dat u zich nu richting een object begeeft. Zodra het knipperlicht uit gaat, gaat de set weer in de stand-by stand.

Plaatsing & Bereik: Van groot belang is dat de sensoren in de juiste positie worden geplaatst: a) Bij voorkeur tussen 42 en 60 cm hoog. b) Haaks op de auto, zodat de sensor recht (of zo recht mogelijk) naar opzij kijkt, zodat hij het 'gat' opvult tussen achterwiel en de buitenste parkeersensor. Lukt het niet om de sensor haaks te plaatsen, dan kan een tapse opvulring de sensor in de goede richting zetten.
Als de plaatsing optimaal is, detecteert de sensor een gebied van zo'n 3,5 meter ver en breed. Dit is dus aanmerkelijk groter dan een gemiddelde fabriekssensor (vaak 1,5 meter), en zelfs groter dan de sensoren die PI-nl in de overige sets gebruikt (2,5 meter). De sensor heeft altijd (maximaal) een seconde tijd nodig om te kunnen 'uitzenden' en 'ontvangen', oftewel om een object te detecteren. Tegemoet komend verkeer in de andere rijbaan zal daarom meestal niet gezien worden, dat passeert te snel, maar is ook niet van belang, omdat het niet in uw dode hoek zit. Wanneer u zelf een ander voertuig inhaalt (en zich minimaal een seconde naast dat voertuig begeeft), of wanneer u inparkeert, of wanneer iemand u inhaalt, dan zal de sensor dit object zeker zien. Ziet de sensor een passerend object niet, dan zult u die ook niet raken, omdat het niet (of niet lang genoeg) in uw dode hoek zat. Zit het wel (lang genoeg) in uw dode hoek, dan zal de sensor het zeker zien.

Voordelen DHDS: de DHDS-set houdt altijd de dode hoek in de gaten, actief (bij knipperlicht aan) en passief (bij knipperlicht uit). De led's en de pieper gaan aan, zodra u met knipperlicht aan een bocht maakt, u bent dan goed beschermd. De led's kunnen bij voorkeur ergens aan de a-stijl worden gemonteerd, zodat u altijd een duidelijk optisch signaal heeft.

Nadelen DHDS: De led's en de pieper gaan bijvoorbeeld ook aan, wanneer u voorgesorteerd staat, met uw knipperlicht aan, en er staat een auto naast u. Een ander punt is, dat als de DHDS-set gekoppeld is aan een continu 12 volt stroomtoevoer, de set ook 'stand-by' zal staan, als de auto uit is. De led's zullen dan ook knipperen als u bijvoorbeeld ergens geparkeerd staat en de auto heeft verlaten. Om dat te voorkomen monteert PI-nl een kleine, verstopte 'aan-/uit-switch', waarmee u de set geheel uit kunt zetten. Wanneer er echter eenvoudig een kabel voor de stroomtoevoer te vinden is, die alleen stroom levert als de auto aan is, een zgn. geschakelde 12 volt stroomtoevoer, dan zal die stroomtoevoer gekozen worden, zodat de DHDS-set automatisch alleen actief of stand-by is, wanneer de auto aan is.

Parkeersensoreninbouwen.nl levert een dode hoek detectie systeem (DHDS-set) / Blind Spot Detection System. (foto set)

Toelichting: De DHDS-set bestaat uit twee overspuitbare of overschilderbare* zwarte sensoren, een bijpassende gatenboor, een control-unit, geharnaste bekabeling voor de sensoren, gezekerde bekabeling voor de aansluitingen, een instelbare pieper, twee zelfplakkende led-indicatoren.
De set wordt aangesloten op een continu of een geschakelde 12 volt stroomtoevoer, zodat de control-unit standby staat of aan gaat bij 'contact aan'. De bekabeling wordt tevens gekoppeld aan het knipperlicht links en rechts, zodat het systeem actief wordt, wanneer een knipperlicht aan staat en u van rijstrook of rijpositie wisselt, of wanneer u gaat parkeren.

* = De twee zwarte sensoren kunnen vooraf op kleurcode worden gespoten. Dit kost € 30 (incl. kleurlak, blanke lak, arbeid, garantie). De twee bijgeleverde sensoren zijn specifiek voor deze set en kunnen dus niet omgewisseld worden voor andere typen sensoren.

Inbouwvolgorde (van PI-nl) van een Dode Hoek Detectie Systeem.

Inbouwvolgorde, zoals Parkeersensoreninbouwen.nl het doorgaans doet;
A) Met of zonder een (mini- of maxi-)omvormer spanning (12 volt) zoeken en voorbereiden. B) De spanning (doorgaans de plusdraad) onderbreekbaar maken m.b.v. een switch. C) De indicatoren plaatsen en de draden trekken. D) De pieper plaatsen en de draad trekken. E) De stroomdraad, indicatordraden en pieperdraad bijeen laten komen en gezamelijk naar de kofferbak trekken, richting de control unit (computertje) en de andere draden en onderdelen. F) Posities sensoren bepalen, sensoren plaatsen, draden trekken. Daarna alles aansluiten aan de control-unit en testen. Let op: de combinatie led-verlichting / canbus-systeem op de knipperlichten kan soms voor (aansluit)problemen zorgen!
Inbouwduur: 3 uur.

 

Voor welk type auto?
Let op: het DHDS-is geschikt voor personenauto's, bestelauto's en 'busjes'/bedrijfsauto's, niet voor campers en vrachtauto's. Voor busjes geldt een kleine meerprijs i.v.m. meer arbeid (en evt. materiaal). Voor campers en vrachtauto's is er 'DHDS Klein'.

Knipperlichten met LED?
Let op: Uw knipperlichten moeten op normale wijze met '12 volt' (11v - 13,3v) aangestuurd worden in de bekabeling bij of naar uw knipperlichten. Indien uw knipperlichten LED-verlichting gebruiken, of gekoppeld zitten aan een canbus systeem (met bijv. een 'controlerende weerstand'), dan kan het zijn dat het DHDS niet of niet geheel correct werkt, omdat er dan mogelijk niet een constante '12 volt spanning' geleverd wordt, hetgeen soms niet eens direct vast te stellen is. Hiervoor is -zowel voor, tijdens, als na inbouw- PI-nl niet verantwoordelijk, omdat 'het probeem' dan aan uw auto ligt, niet aan de DHDS-set.

 

LET OP: Er is ook een goedkoper alternatief (€ 199 i.p.v. € 299), zie 'Dode Hoek Detectie Systeem 'Klein':

Als alternatief kunnen wij 1 (of 2) 'normale' sensor links en 1 (of 2) 'normale' sensor rechts plaatsen, tussen achterwiel en achterbumper, zodat uw dode hoeken beveiligd zijn bij met name het parkeren en dicht langs obstakels rijden. De pieper (vergelijkbaar met set E) gaat dan aan; 1,5m langzaam, 90 cm sneller, 30 cm vaste toon. U kunt er ook voor kiezen om een piepende display (vergelijkbaar met set A) te nemen, die niet alleen piept, maar ook met gekleurde ledjes laat zien of het gevaar links en/of rechts zit, en hoe ver van u vandaan. U kunt de set voorin de auto aan en uit zetten m.b.v. een verstopt schakelaartje.

 

BESTELLEN / KOPEN | INBOUW-AFSPRAAK MAKEN | HOME

 


 

* = Toelichting: Wat is het verschil tussen fabrieks-DHDS en het DHDS van PI-nl?

Zoals bovenaan al aangegeven maken fabriekssystemen vaak gebruik van (o.a.) een 'microwave'-sensor links en rechts in de achterbumper. Het DHDS-systeem van PI-nl maakt gebruik van een 'normaal uitziende' ultrasone DHDS-sensor links en rechts in de achterbumper. Mensen denken vaak dat zo'n fabriekssysteem beter is, maar dat ligt er maar aan vanuit welk oogpunt je het bekijkt en waarvoor je het denkt te gaan gebruiken. En er zijn weldegelijk (veel) minpunten aan een 'microwave'-systeem!

Online wordt op een webpagina uitgelegd hoe bijvoorbeeld het BSD (= Blind Spot Detection) systeem van de Hyundai Ioniq werkt. Aan de hand daarvan vertellen wij u wat de verschillen en de voor- en nadelen zijn van beide systemen;

(H = info van Hyundai webpagina / instructieboekje, PI = info van PI-nl en onze fabrikant)

H: "Inschakelen; Druk op de BSD-schakelaar terwijl de startknop in de stand ON staat."
PI: Bij H werkt het systeem niet automatisch; net als bij PI zet je het met een drukknopje aan, als je het nodig hebt.

H: "Als de rijsnelheid hoger wordt dan 30 km/h, wordt het systeem geactiveerd."
PI: Waarom dan pas? Is er geen dode hoek als u bij lagere rijsnelheid gaat parkeren, door de stad rijdt, enz.? Het systeem van PI doet het altijd als het aan staat, van stilstand tot topsnelheid.
PI: Het DHDS-systeem van PI-nl is minder geschikt voor snelheden, zoals op de snelweg, maar beschermt u juist bij lagere snelheden beter in de dode hoek, omdat dan de kans op schade het grootst is.

H:"Schakel het systeem m.b.v. de schakelaar uit wanneer het systeem niet in gebruik is."
PI: Waarom? Onder de 30 km/h is het toch al niet-actief?

H:"Er klinkt (...) een waarschuwingszoemer (...): Er wordt (...) een auto gesignaleerd (...), het waarschuwingslampje (...) gaat branden. EN de richtingaanwijzer is ingeschakeld (...)."
PI: Het DHDS-systeeem van PI-nl werkt exact hetzelfde, dus ook met een waarschuwingslampje (ín de auto) en een zoemer (wanneer u richting aangeeft en het gevaar nadert).

H:"Om het systeem goed te kunnen laten werken, moet de achterbumper te allen tijde schoon zijn."
PI: Dat klinkt alsof het systeem niet erg krachtig is! De sensoren van PI-nl doen het ook als ze (normaal) vies zijn!

H:"Waarschuwingsmelding (...): Een of beide sensor(en) (...) is/zijn geblokkeerd door vuil of sneeuw o.i.d."
PI: Bij normaal vuil, of sneeuw blijven de sensoren van PI-nl gewoon werken.

H:"Nadat het vuil is verwijderd, zou het BSD-systeem na ongeveer 10 minuten rijden weer normaal moeten werken."
PI: Vindt u dat veilig? Bent u gerustgesteld? Heeft u zekerheid?

H: -
PI: Fabriekssensor kapot, en geen garantie? Een 'microwave'-sensor kost € 190 per stuk. Plus de vervangingskosten. Een complete DHDS-set van PI-nl, inclusief twee sensoren, kost € 90. Vervangen van een eventuele kapotte PI-sensor is eenvoudig (u kunt het waarschijnlijk zelf) en goedkoop (gratis bij fabrieksfouten).

Zoals eerder vermeld is het DHDS-systeem van PI-nl vooral bedoeld om te beschermen tegen schades in de dode hoek, in situaties waar deze schades ook het meest voor de hand liggen. Met alleen een 'microwave'-sensor die vooral voor de snelweg bedoeld is, bent u in die situaties dus niet voldoende beschermd.

 


 

Foto's van auto's met door Parkeersensoreninbouwen.nl ingebouwd Dode Hoek Detectie Systeem

 

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Ford C-Max Titanium uit 2009. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Ford C-Max Titanium uit 2009. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot 308 SW met canbus uit 2016. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot 308 SW met canbus uit 2016. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE 120 uit 2014. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE 120 uit 2014. De led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Sportage met canbus uit 2012. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Sportage met canbus uit 2012. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2017. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2018) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2017. De led's werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Chrysler Town & Country 3.6 Automaat uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Chrysler Town & Country 3.6 Automaat uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Trafic uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Trafic uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS4 uit 2011. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS4 uit 2011. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai iX20 uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai iX20 uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Honda CR-V uit 2005. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Honda CR-V uit 2005. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus GS300h uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus GS300h uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2019) ingebouwd door PI-nl in een Opel Movano uit 2014. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2019) ingebouwd door PI-nl in een Opel Movano uit 2014. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Ibiza uit 2010. De led-indicators werden boven de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Seat Ibiza uit 2010. De led-indicators werden boven de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Subaru Forester uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Subaru Forester uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot Expert uit 2016. De indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd. Er werden antraciet gespoten sensoren gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Peugeot Expert uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd. Er werden antraciet gespoten sensoren gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE uit 2014. De indicator-led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Renault Captur TCE uit 2014. De indicator-led's werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz CLA Coupe sedan met canbus uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz CLA Coupe sedan met canbus uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Saab 9-4X 3.0i V6 uit 2011. De led-indicators werden onderaan de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Saab 9-4X 3.0i V6 uit 2011. De led-indicators werden onderaan de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus NX300h uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2019) ingebouwd door PI-nl in een Lexus NX300h uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai i20 uit 2015. De led-indicators werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai i20 uit 2015. De led-indicators werden linksonder bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS5 uit 2012. De led-indicators werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Citroën DS5 uit 2012. De led-indicators werden linksboven bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Volkswagen Transporter T6 uit 2017. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Volkswagen Transporter T6 uit 2017. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Toyota C-HR uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Toyota C-HR uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC60 uit 2012. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC60 uit 2012. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Lexus RX450h uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Lexus RX450h uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem Klein (DHDS-Klein set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2019. De pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem Klein (DHDS-Klein set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Kia Niro uit 2019. De pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Set (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Kia Picanto uit 2012. De led-indicators werden linksboven de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Set (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Kia Picanto uit 2012. De led-indicators werden linksboven de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Suzuki Vitara (nieuw) uit 2020. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Suzuki Vitara (nieuw) uit 2020. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in de een Peugeot 3008 uit 2018. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in de een Peugeot 3008 uit 2018. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Opel Combo uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Opel Combo uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2020) ingebouwd door PI-nl in een Seat Arona uit 2019. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd, de pieper werd voorin verstopt.

Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2021) ingebouwd door PI-nl in een Renault Clio Estate uit 2017. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2021) ingebouwd door PI-nl in een Renault Clio Estate uit 2017. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC70 uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC70 uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Volkswagen Caddy Maxi TDi uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Volkswagen Caddy Maxi TDi uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Dodge Ram 1500 pick up uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Dodge Ram 1500 pick up uit 2013. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz B160 uit 2011. De led-indicators werden linksvoor bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz B160 uit 2011. De led-indicators werden linksvoor bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mitsubishi ASX uit 2018. De led-indicators werden bovenin de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mitsubishi ASX uit 2018. De led-indicators werden bovenin de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Land Rover Range Rover Evoque uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Land Rover Range Rover Evoque uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Aygo (nieuw) uit 2021. De led-indictators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Aygo (nieuw) uit 2021. De led-indictators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Renault Clio Estate uit 2014. De led-indicators werden bovenaan de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Renault Clio Estate uit 2014. De led-indicators werden bovenaan de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai Tucson uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai Tucson uit 2016. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota C-HR uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota C-HR uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Parkeersensoren (set F 2021) ingebouwd door PI-nl in een Citroen C4 (hb) met canbus uit 2015. De spiegeldisplay is van de set met kentekenplaatcamera en sensoren.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Citroen C4 (hb) uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Yaris Cross (nieuw) uit 2021. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Yaris Cross (nieuw) uit 2021. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai Ioniq Hybrid uit 2017. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Hyundai Ioniq Hybrid uit 2017. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mini Cooper uit 2012. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2021) ingebouwd door PI-nl in een Mini Cooper uit 2012. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Suzuki Vitara uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Suzuki Vitara uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Ford Fiesta uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Ford Fiesta uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem KLEIN (DHDS-Klein-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Carthago Liner-For-Two Iveco Daily camper met canbus uit 2020. De pieper werd voorin gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem KLEIN (DHDS-Klein-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Carthago Liner-For-Two Iveco Daily camper met canbus uit 2020. De pieper werd voorin gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een BMW 435 Cabrio uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een BMW 435 Cabrio uit 2015. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Nissan Qashqai uit 2021. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (DHDS-set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Nissan Qashqai uit 2021. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2022) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC40 Recharge / Pure Electric uit 2021. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2022) ingebouwd door PI-nl in een Volvo XC40 Recharge / Pure Electric uit 2021. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Smart ForFour uit 2017. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Smart ForFour uit 2017. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz C350E Estate uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz C350E Estate uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz E-klasse Estate uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Mercedes-Benz E-klasse Estate uit 2018. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie SYsteem (DHDS set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris hb uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie SYsteem (DHDS set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris hb uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie SYsteem (DHDS set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris TS Dynamic stationwagen uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie SYsteem (DHDS set 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris TS Dynamic stationwagen uit 2014. De led-indicators werden bij de a-stijlen gemonteerd.

Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris Touring Sports Hybrid uit 2016. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.
Dode Hoek Detectie Systeem (set DHDS 2022) ingebouwd door PI-nl in een Toyota Auris Touring Sports Hybrid uit 2016. De led-indicators werden in de a-stijlen gemonteerd.

 

terug

 

HOME | informatie | keuzehulp | afspraak maken | foto's | FAQ | werkwijze |

garantie & vwd. | recensies | obd | links | nieuws | contact | webshop |

 



355 Automotive: producten en diensten voor de autobranche.

Geen parkeersensoren? Kijk hoe deze meneer parkeert...

  Parkeersensoreninbouwen.nl is een geregistreerde merk- en bedrijfsnaam; 'parkeersensoreninbouwen' en parkeersensoreninbouwen.nl' zijn derhalve termen die gekoppeld zijn aan de merk-, bedrijfs- en websitenaam. Misbruik, zoals ongeoorloofd gebruiken van exact dezelfde terminologie, of terminologie die ogenschijnlijk specifiek voor winstbejag is bedoeld, bijv. in eigen url-, merk-, bedrijfs-, of website-namen, is juridisch gezien onrechtmatig en wordt bestraft.
dochter van
355 Automotive

parkeren zonder
parkeersensoren...